- Gratis verzending! 30 dagen geld terug garantie.
- info@elegantcy.nl
- +31 6 45 22 75 88
Vragen over uw bestelling, een adres wijziging of het retourbeleid? Leest u dan eerst onze veel gestelde vragen voordat u contact op neemt met de klantenservice. Wij helpen u graag!
Bij Elegantcy.nl kunt u binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van redenen retourneren.
Herroepingsrecht:
Retourproces:
Retouraanvraag Stappen:
Let op: Het is niet verplicht om een retouraanvraag vooraf aan te melden. U kunt er ook voor kiezen om de producten direct binnen de bedenktermijn terug te sturen met een mededeling waarin uw wens tot herroeping blijkt. Zorg ervoor dat deze mededeling uw naam, adres, bestelnummer en de datum van ontvangst bevat.
Verpakking:
Retouradres: Mary Kingsleystraat 1,
5928 SK, Venlo,
Nederland.
Retourlimieten:
Belangrijk:
Standaard retournering - Nederland:
Wanneer zijn retourkosten van toepassing? Retourkosten zijn alleen van toepassing op retouren met de reden "niet zoals verwacht." Dit geldt in de volgende situaties:
Wanneer zijn retourkosten niet van toepassing? Retourkosten zijn niet van toepassing in de volgende gevallen:
Kosten voor retouren: Voor retouren met de reden "niet zoals verwacht" bedragen de kosten €8,50.
Indien u het bezorgadres wilt aanpassen, volg dan onderstaande stappen:
1. Controleer de bestelling in de "Bestelgeschiedenis" op uw Elegantcy.nl account.
2. Als de tracking aangeeft dat het product al is bezorgd, is het helaas niet meer
mogelijk om het bezorgadres te wijzigen.
Indien er nog geen trackingnummer is gegenereerd of als de tracking aangeeft dat
het pakket onderweg is:
1. Deel het bestelnummer en het nieuwe bezorgadres met onze klantenservice bij
Elegantcy.nl.
2. Ons team zal de vervolgstappen met u delen. U kunt ook eerst proberen contact
op te nemen via de chat als er nog geen trackingnummer beschikbaar is.
Volgt u bij ontvangst van een defect product de alstublieft de onderstaande stappen.
Stap 1: Videobewijs verzamelen
Heeft u een product ontvangen dat niet naar behoren werkt? Maak een duidelijke
video waarin het defect goed zichtbaar is.
Stap 2: Raadpleeg de oplossingen in de bovenstaande tabel.
Als u in staat bent
om het product zelf te repareren, raden we onderdeelvervanging of gedeeltelijke
terugbetaling aan.
Stap 3: Dien uw verzoek in bij de klantenservice van Elegantcy.nl met de
volgende details:
- Bestelnummer
- SKU's en hoeveelheid
- Video van het niet-functionerende product
- Gewenste oplossing: onderdeelvervanging / gedeeltelijke terugbetaling /
volledige terugbetaling / volledige vervanging
Ons toegewijde klantenserviceteam bekijkt de video en bevestigt of de
voorgestelde oplossing acceptabel is.
Stap 4 - Gedeeltelijke vervanging:
- De klantenservice verstrekt de onderdelenlijst voor het defecte product.
- Informeer uw klant over de lijst en vraag om de SKU van het benodigde
onderdeel en het gewenste aantal.
- Stuur deze details naar onze klantenservice. Wij regelen de
vervangingsbestelling en verzenden deze rechtstreeks naar u.
Gedeeltelijke terugbetaling:
- Onze klantenservice informeert u over het bedrag dat wordt terugbetaald.
Volledige vervanging of terugbetaling:
- De klantenservice stuurt u retourinstructies.
- We wachten op activering van het trackingnummer voor de retourzending
voordat we een vervangingsbestelling aanmaken OF een terugbetaling uitvoeren.
Als retournering niet nodig is, wordt de vervangingsbestelling of terugbetaling
direct verwerkt.
Ontbrekende Onderdelen Procedure bij Elegantcy.nl:
**Stap 1:** Controleer uw factuur om te verifiëren of alle pakketten van uw
bestelling zijn bezorgd.
**Stap 2:** Als er ontbrekende onderdelen zijn, stuur dan een verzoek naar de
klantenservice van Elegantcy.nl met de volgende details:
- Bestelnummer
- SKU met vermelding van de ontbrekende onderdelen
**Stap 3:** U ontvangt van de klantenservice een onderdelenlijst. Vul daarin de
onbrekende artikelen in.
**Stap 4:** Stuur de bevestigde lijst terug naar de klantenservice van
Elegantcy.nl, die vervolgens een vervangingsbestelling zal aanmaken. De
klantenservice houdt u op de hoogte.
*Let op: Vervanging kan alleen worden aangeboden als het product in meerdere
dozen is verzonden en er geen andere opties beschikbaar zijn aan het einde van
de afkoelperiode voor Japan en Canada.*
Statuscontrole van Uw Bestelling bij Elegantcy.nl:
**Stap 1:** Controleer de status van uw bestelling of het trackingnummer door te
klikken op "BESTELGESCHIEDENIS"
**Statussen:**
1. **Product niet verzonden:**
- Geen trackingnummer beschikbaar.
2. **Label niet actief:**
- Trackingnummer is niet actief.
- Het toont alleen de eerste scan/status en geen verdere updates na de actieve
dagen.
3. **Onderweg:**
- Trackinginformatie geeft aan dat de bestelling onderweg is.
4. **Vermist:**
- Trackinginformatie geeft aan dat de bestelling onderweg is, maar is al meer
dan 5 werkdagen niet bijgewerkt.
5. **Bezorging betwist:**
- Trackinginformatie toont bezorgd, maar uw eindklant heeft niets ontvangen.
6. **Retour afzender:**
- Trackinginformatie laat zien dat het pakket wordt teruggestuurd naar
Elegantcy.nl na meerdere mislukte bezorgpogingen of nadat het door de klant is
geweigerd.
"Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier, Whatsapp of mail. U krijgt van ons binnen 2 tot 3 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)."
Voor al uw vragen
Voor vragen op maat
Eerst weten wie wij zijn?
Neem contact op voor een opdracht op maat en ontvang extra kortingen.